Rövid ideig tartó böjt vagy drasztikus diéta?

A legújabb tanulmányok szerint, az étkezések közötti szünetek az anyagcserét serkentik, és a fogyást könnyítik. Naponta három étkezéssel könnyebben meg tudjuk tartani a testsúlyunkat. A nassolással viszont biztos út vezet a túlsúly felé.

Ha állandóan finom ételekkel, csemegékkel vesszük körbe magunkat, állandó teltségérzetünk lesz, habár nem is vagyunk éhesek. Sűrűn nasizunk, sokszor nem is tudatosan, és ennyivel gyakran be sem érjük, még többet kívánunk. Ezért csak kevés mennyiségű kalóriát vegyünk magunkhoz! Ehhez hozzá tartozik az étkezések idejének meghosszabbítása, hiszen a napot többé már nem az alkonyattal fejezzük be, mint elődeink. Esténként is aktívak vagyunk, dolgozunk, TV-t nézünk, vagy a számítógép mellett ülünk, emellett pedig még eszegetünk is éppen valamit, ritkábban sárgarépát, tejterméket, gyakrabban paprikás chipset vagy pizzát.
A sok kicsi falat helyett több szakértő is a 8 órás szabályt ajánlja. Három laktató főétkezés és utána pár óráig abszolút semmit. Építse be a gyümölcsöt is a három főétkezések egyikébe – ez még egészséges – pl. az almát. A fitnesz szakértők és táplálkozáskutatók a drasztikus diéták helyett a rövid idejű böjtöket ajánlják, mint pl. 2 napi diétát, 24 órás diétát, és minden 2. napos diétát.

Nem hizlaló ételek (Forrás: iwritehealth.com)

A hét napos diéta közben az öt nap alatt, ehetünk, amit akarunk. Csak a maradék két napnál kell helyesen koordinálni az étkezést. Ekkor mintegy 500 kalóriával csökkentsük a napi kalória bevitelt, és fehérje gazdag étkezést válasszunk. A fogyás hatását ez nagyban elősegíti.

A 24 órás diétánál egyszer kell a héten egy diétás időszakot beiktatni, amelyben csak a szénhidráttartalmú ételeket ürítjük ki az étrendünkből, és a zsírégetést sporttal elősegítjük.
A legextrémebb formája a közbeiktatott böjtöknek a minden második napos diéta, s ezt az egész hét folyamán kell folytatnunk. Az egyik napon rendesen étkezünk, míg a következőn maximum csak pár száz kalóriát veszünk magunkhoz.

A részidős diéta előnyei

A gyakorlat azt mutatja, hogy egyáltalán nem esünk könnyen bűntudatba a zsírpárnák látványára. (A lelkiismeretünk ugyanis megnyugtat: úgy is teljesen mindegy!) Ez alatt az étkezési időszakok nem szabály szerint mennek végbe, és könnyen megüthetjük a bokánkat.

A tanulmányok azt mutatják, hogy a közbeeső böjtök jó lehetőséget nyújtanak, egyszerűbbek, hatásosabbak és tartós súlycsökkenést eredményeznek.

Egyvalami azonban egészen biztos, ne feledjük: aki le akar fogyni, kevesebb kalóriát kell felvenni, mint amennyit felhasznál, és csak így fognak a zsírtartalékok eltűnni.

Egészséges falatok (Forrás: www.berkeleywellness.com)

Az alábbi ételek bátran fogyaszthatók

  • Hüvelyesek: könnyen emészthető fehérjét tartalmaznak, sok rostot és kevesebb, mint 1 gramm zsírt 100 grammonként.
  • Zöldségfélék: a sárgarépa majdnem kalóriamentes, hormonokat szabadít fel és oldja a telítettségérzetet.
  • Teljes kiőrlésű termékek: nemcsak a vérnyomást csökkentik, hanem bizonyíthatóan csökkentik a vérzsírok értékét is.
  • Hal: a proteinek megfékezik az izomsorvadást. A hal egészséges és a jojó effektust is megelőzi.
  • Diófélék: telítetlen zsírsavakat, ásványi anyagokat szállítanak, mint a vas, a kálium, vagy a magnézium, és a B-, valamint E-vitaminokat is.

Hizlaló ételek helyett ezt fogyasszuk (Forrás: uthmag.com)

A tejtermékek és a tojásfehérje olyan hormont termel, amely étvágycsillapítóan hat. Ezért egy bögre tejtől reggelire hosszasan telítve érezhetjük magunkat.

Wellness
Fitnesz
Szépség
Egészség