Zsírégető trendek

Hányszor, de hányszor tapasztaljuk, hogy napi rendszerességgel mozgunk, a táplálkozásra is odafigyelünk, azok a fránya kilók pedig mégsem mozdulnak semerre, vagy alig-alig történik valami. Az okok között kutakodva érdemes átgondolni, hogy vajon zsírégető tartományban végezzük-e mozgást?

Az szinte már közhely számba megy, hogy a rendszeres sport garancia a sikeres, fenntartható és egészséges fogyáshoz, ahogy az is, hogy a bevitt kalóriamennyiséggel sem árt résen lenni. Csakhogy rengetegen tapasztalják, hogy a fogyás ugyan kismértékben megindult, aztán viszont meg is állt, annak ellenére, hogy mozognak, és nagyobb odafigyeléssel táplálkoznak. Ekkor valószínűleg a mozgás típusával és intenzitásával lehetnek problémák.

Mit jelent a zsírégető tartomány?

A zsírégető zóna életkortól és testsúlytól függően mindenkinél máshova esik, de az általánosságban elmondható, hogy nagyjából a maximális teljesítőképességünk 60-70 százaléka közé tehető. Az edzés során 20-40 perc elteltével a szervezet felhasználja a rendelkezésére álló szénhidrátot, utána kezd a tartalékokhoz – esetünkben a felesleghez – nyúlni, megindul a zsírok lebontása. Ahhoz, hogy a fogyókúra szempontjából jelentős mennyiségű zsír elégjen, bizony legalább másfél-kétórás edzés szükséges.

Zsírgyilkosok a javából

1. Squash

Felülmúlhatatlan rabszolgamunka, ha valóban komolyan gondoljuk a fogyást. Intenzív mozgásforma, az egész testet megdolgozza. Változatos, hiszen sprintek, karmunka és ugrások is tarkítják a mozgást egy játék alatt.
820 Kalóriától búcsúzhatunk egy izzasztó meccs után.

Squash játék (forrás:racquetnetwork.com)

2. Szörf

Akár a windsurf, akár a kite surf vagy hullámlovas változatot választjuk – utóbbira hazai körülmények között alig van lehetőség – mind fizikailag, mind mentálisan hatalmas koncentrációra lesz szükségünk. Folyamatosan meg kell tartanunk az egyensúlyunkat, miközben az elemekkel küzdünk – nos, ez nem kevés odafigyelést igényel. Aki elég elszánt és kitartó, 800 kalóriát veszít a többórás szörfözés után, és ez nem csak a profikra, hanem a kezdőkre is vonatkozik. Hiszen ők egyebet sem tesznek, mint le-fel ugrálnak a szörfdeszkára.

Kite surf (forrás:picgine.com)

3. Korcsolyázás

Legyen szó görkoriról, vagy jégkorcsolyáról, mindkettő rendkívül dinamikus, megfelelő koordinációt, erő- és állóképességet igénylő mozgás. Gyorsan beletanulhatunk, de a védőfelszerelésről ne feledkezzünk el. Ha már jól megy, remekül formálja a combokat és a farizmokat. Érdemes ezt a sportot barátokkal, családdal együtt űzni. Bő egy órás görkorival 780 kalóriától szabadulhatunk meg.

4. Kocogás

Klasszikus zsírgyilkos sport. Szándékosan nem futást írtunk, hiszen a zsírégető tartomány inkább a kevésbé gyors tempóba esik. Egy kényelmes futócipő és megfelelő ruházat kell csupán és nem árt, ha jó levegőn végezzük. Az edzőtermi körülmények is megfelelőek a kocogáshoz, itt a futópadok digitális kijelzője ugyanis sok hasznos információval látja egy sportolókat. Az egyórás kocogással 700 kalória veszíthető.

5. Úszás

Azon kívül, hogy az úszás feszesíti a szöveteket, oldja a feszültséget, az egyik leghasznosabb mozgásforma. Jelentős túlsúllyal rendelkezők vagy mozgásszervi problémával küzdők is bátran űzhetik. A gyorsúszással 620, a mellúszással 480, a hátúszással 330 kalóriától vehetünk búcsút, de ehhez legalább 1000 métert kell a medencében tempóznunk.

Úszás (forrás:twitter.com)

A folytatás a WellSpa magazin januárban megjelenő 1. számában olvasható.

Wellness
Fitnesz
Szépség
Egészség