A hosszú fiatalság titka: öregedés-gátló kezelés kezdőknek

Mindannyian egy hosszú, teljes értékű élet után vágyakozunk, bár az öregedés ellen nem tudunk mit tenni, az idő könyörtelenül eljár felettünk. De soha nem dughatjuk homokba a fejünket, mert lehetőségeink adottak az idő visszafordítására: a kulcs az anti-aging.

Mi is lehet ez tulajdonképpen? Hogyan működik? Tudjon meg többet erről a témáról két részes anti-aging tanácsadásunkban!

Anti-aging: mindig szépnek lenni?

Az első szarkalábak itt, kis ráncocskák ott, fénytelen, fakó, elvékonyodott hajszálak is jelentkeznek, melyek egyre inkább őszülnek. Idővel pigment foltok, cellulitisz, korlátozott mozgásképesség és feledékenység is előfordulhat már. Ezek csak pár jellegzetes tünete az öregedésnek. Ezeket a jeleket - melyek a fiatalságunk ellen hatnak - csökkenteni lehet vagy legalább lehetőség szerint hosszú ideig késleltetni az öregedést. Ezt jelenti az anti- aging.

Az örök élet illúziója ugyan nem valósítható meg, de legalább az esélyeink javulnak az egészséges és fiatalos, frissességgel teli életre és egy magas életkor elérésére. Az anti-aging egy nem meghatározott fogalom, ennek megfelelően többnyire valamely csodaszerekkel, hóksz-pókuszokkal, vagy méregdrága kozmetikai termékekkel összefüggésben említik.

A hosszú fiatalság titka: öregedés-gátló kezelés kezdőknek

Arról van szó, hogy a gyors sikerkrémek alkalmazása simításon, feszesítésen, és fecskendezésen keresztül érhető el. Ellenben az anti-aging széles körben értelmezhető, sokkal több, mint egy felszínes, külsőleges történő alkalmazás a szarkalábak kiküszöbölésére. Egy teljes körű „eljáráscsomag” a biológiai öregedés lelassítására, és az életminőség megtartására.   A kozmetika mellett ezért a sport és a mozgás, az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás és a szellemi fittség az alapvető részei és hosszan tartó sikernek és legalább ugyanolyan fontosak.

Továbbá lehetőségünk nyílik kinézetünk, testünk, korunk pozitív befolyásolására, hiszen idősebbek vagyunk valójában, mint amennyinek gondolnak minket az emberek.

Az állandó sejtosztódással folytatólagosan megújul testünk, a bőr friss marad, erős, szép és fiatalnak, élettel telinek érezzük magunkat. Sajnos a sejtújraképzés egy bizonyos kortól egyre erőteljesebben lelassul, bár ez részben egy teljesen normális genetikai folyamat, másrészt külső és egyedi tényezőkhöz is szorosan kapcsolódik. Így pl. az ún. szabadgyökök fontos szerepet játszanak ebben, mert megtámadják az egészséges szövetet, és ez által felgyorsítják az öregedési folyamatot, de ez ellen védekezhetünk is. Az egészséges táplálékon keresztül, melyek vitaminokban, ásványi anyagokban, és nyomelemekben gazdagok. Az agresszív sejtgyilkosok hatástalanítódnak és számos antioxidánson keresztül a szabad gyökök semlegesíthetőek.

Ehhez még hozzátartozik, hogy a nagyobb mértékű testi és szellemi aktivitáson keresztül felélénkül az anyagcsere, ezzel védve a sejtregenerációt. Számos lehetőségünk van az aktív anti-aging-re, de az ún. negatív tényezők elkerülése tűnik hosszabb távon a leghatásosabbnak. Erre is érvényes: az előrelátó gondoskodás mindig fontosabb, mint az utókezelés!

A káros külső befolyások, mint pl. az UV-sugarak, környezeti mérgek, mindenekelőtt a mindennapi életstílus kisebb „bűnei”, az egészségtelen táplálkozás, kevés alvás, alkohol, dohányzás és a stressz felgyorsítják az öregedési folyamatot.

Mialatt a környezetünket alig és kalendáriumi korunkat egyáltalán nem tudjuk befolyásolni, addig a biológiai korunkat egy pár egyszerű, mindennapos hatásos anti-aging eljárással kezelésbe vehetjük.

Anti–aging: tippek az öregedés ellen

Az öregedés folyamatát nem lehet leállítani, de lassítani igen! Ehhez hozzátartozik egy kiegyensúlyozott életstílus, egy pozitív hozzáállás, egészséges táplálkozás, elegendő alvás, egy kis testápolás és a teljes értékű szexuális élet. Ezen kívül nem lenne szabad dohányozni, kevés alkoholt szabad csak fogyasztani és a testsúlyra is ügyelni kell. Rendszeresen sportoljunk, hiszen testi és szellemi frissességünket így tudjuk a leghatásosabban megőrizni. Így maradunk korunkhoz képest fittek, életrevalók 
A mozgás egy magasabb egészség-potenciált nyújt. Különösen a kíméletes, kitartást igénylő sportok esetén - mint a biciklizés, úszás, túrázás, vagy kocogás puha talajon - védjük az egészséget, gondoskodunk a nagyobb mozgékonyságról, egy fitt alakot és több életörömöt nyerünk. A kortól függő betegségek megelőzhetők és a sejtöregedésre is kedvező befolyásolást gyakorolhatunk.

A hosszú fiatalság titka: öregedés-gátló kezelés kezdőknek

Mindenesetre fontos, hogy rendszeresen mozogjunk, célszerű naponta legalább fél órát. A táplálkozás is döntő jelentőséggel bír. A túlsúly gyorsítja a korai öregedést, viszont a vitamin és tápanyagokban gazdag, friss és zsírszegény ételek az öregedési folyamat ellen hatnak.

Fontos az egészséges táplálkozás: lehetőleg sok gyümölcsöt és zöldséget, rostban gazdag hüvelyeseket, és teljes kiőrlésű termékeket, olajokat, sok halat, soványabb tejtermékeket fogyasszunk, és inkább kalóriaszegényen étkezzünk. Kiegészíthetjük zöld teával és sok vízzel az étkezéseket, ezzel egy hatásos, teljes körű sejtvédelemről gondoskodunk. Az egészséges és elegendő alvás ugyanúgy nagy jelentőséggel bír; mialatt a nyugalmi fázisok regenerálják a testet, az izmok ellazulnak, az immunrendszer pihen, feltöltődik, az egész szervezet új erőre kap az elkövetkezendő napon. A pihentető alvás egy napi anti-aging kúrának felel meg!

A hosszú fiatalság titka: öregedés-gátló kezelés kezdőknek

A dohányzás a legveszélyesebb öregedést okozó tényező és mérhetetlen egészségügyi rizikó. A nikotin károsítja a szívet, az izmokat, az agyat, előidézhet rákot, szívinfarktust és szélütést. A kollagén, amely a bőrt feszesebbé teszi, gyorsabban leépül és lassabban fog újraképződni, így a bőr kinézete tartósan romlik, ráncos és sápadt lesz.

A kozmetika ugyancsak fontos szerepet játszik az egységes anti-aging koncepcióban. Különböző testápolási termékek gondoskodnak a bőrről és hajról. Sok tápanyaggal, ásványi anyagokkal, vitaminokkal és nedvességgel gazdagítva, hyaluronsavakkal, koenzimmel, Q10-zel, vagy természetes aloe veraval javítják a bőr szerkezét. A hosszú napozás és a szolárium használat az anti-aging keretein belül tabu-téma. Egy bizonyos mennyiségű idő eltöltése a napon a lelki és testi jólléthez nélkülözhetetlen, de gondolnunk kell a megfelelő bőrvédelemre.

A hosszú fiatalság titka: öregedés-gátló kezelés kezdőknek

Az agynak sok folyadék és szénhidrát szükséges ahhoz, hogy jól ellátott legyen. Továbbá, fontos a mentális tréning. Segítséget nyújt a szociális kontaktus is, amely komplex kihívást jelent az agy helyreállítása érdekében. A könnyű sportok az agysejtek felfrissítésében segítenek, hatékony koncentrálást eredményeznek. Tanuljunk meg egy idegen nyelvet, vagy egy hangszeren játszani. A kreatív időtöltés, vagy egy utazás kellemes izgalma szellemileg fiatalon tart.

A tartós, negatív stressz gyorsítja az öregedési folyamatot. Különböző kikapcsolódási technikák, mint az autogén tréning (relaxáció) vagy a meditáció az ellazulást segítik. Még értékesebbek a társaságban, barátokkal töltött aktivitások, valamint fontos a harmonikus párkapcsolat.
A lazább, vidám, kiegyensúlyozott emberek bizonyítottan idősebb kort megélnek.

Wellness
Fitnesz
Szépség
Egészség